Warszawa w jeden dzień.

• Autor: Dorota
  • 2022-06-13 11:53:12
  • Szkoła podstawowa, Wycieczki

Dzień Dziecka 2022 klasa 4b świętowała podczas jednodniowej wycieczki do Warszawy.

Warszawa w jeden dzień.

Wyruszyliśmy z Dworca  w Gdyni Głównej pociągiem EIP (Express Intercity Premium) Pendolino do. Po 3 godzinach  w bardzo komfortowych i przyjemnych warunkach dotarliśmy na miejsce. Po Warszawie poruszaliśmy się tramwajami, co było ciekawym doświadczeniem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Stadionu Narodowego PGE, który oglądaliśmy z perspektywy kibica. Następnie udaliśmy się w kierunku Starego Miasta. Po drodze zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć przed Pałacem Prezydenckim, Kolumną Zygmunta oraz przy pomniku Mikołaja Kopernika. Kolejnym punktem była wizyta w siedzibie radia „Wnet” gdzie mieliśmy okazję sprawdzić na czym polega „od kuchni” praca w radiu:). Udało się nam także wziąć udział w audycji prowadzonej przez Panią Katarzynę Adamiak-Sroczyńską, a dzieci na żywo mogły wypowiedzieć się na wybrane tematy  a także pozdrowić swoich najbliższych:) Kolejnym punktem była Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Zobaczyliśmy groby spoczywających tam znamienitych Polaków, między innymi grób Gabriela Narutowicza - patrona naszej szkoły. Po chwili wyciszenia i kontemplacji udaliśmy się na rynek Starego Miasta, by podziwiać pomnik Syrenki. Następnie udaliśmy się do Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie uczciliśmy pamięć poległych w walce o niepodległość. Mieliśmy także okazję, zobaczyć zmianę warty z Pułku Reprezentacyjnego Wojska Polskiego.

Wycieczkę zwieńczyliśmy spacerem przez Ogród Saski w kierunku ostatniego punktu wycieczki jakim był Pałac Kultury i Nauki, gdzie pod okiem przewodnika zwiedziliśmy sale reprezentacyjne pałacu oraz wjechaliśmy windą na Taras Widokowy skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Warszawy.

Szczęśliwi, ale także zmęczeni po tak intensywnym dniu udaliśmy się na dworzec Centralny w Warszawie, by móc bezpiecznie powrócić w kaszubskie strony.

Warszawa w jeden dzień. zdjecie 0 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 1 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 2 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 3 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 4 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 5 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 6 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 7 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 8 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 9 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 10 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 11 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 12 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 13 Warszawa w jeden dzień. zdjecie 14